Projekt Mądra Główka
Projekt Mądra Główka nr: WND-POKL.09.01.02-20-470/10
realizowany w Szkole Podstawowej nr 9 w Łomży
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX,
Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2
Numer i nazwa Priorytetu: IX.
Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Numer i nazwa Działania:
9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty.
Numer i nazwa Poddziałania:
9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Cel projektu
Celem projektu jest poprawa wyników nauczania w zakresie kompetencji kluczowych 30 dziewcząt i 50 chłopców klas I-IV Szkoły Podstawowej Nr 9 w Łomży
Cele szczegółowe
- podniesienie umiejętności kluczowych w czytaniu, pisaniu i rozumieniu,
- podwyższeniu poziomu liczenia i rozwiązywania problemów matematycznych,
- zmianę postawy pasywnej na aktywną do obowiązków szkolnych,
- rozwijaniu umiejętności wykorzystania technik informacyjnych i innych źródeł do samodzielnego zdobywania wiedzy oraz wykorzystania ich w praktyce.
Grupa docelowa
ˇ 80 uczniów z klas I -IV - 30 dziewczynek, 50 chłopców
Działania
Projekt obejmuje wsparcie poprzez uczestnictwo uczniów w następujących zajęciach:
ˇ <<< Zajęcia zintegrowane wyrównawcze w klasach I-III
ˇ <<< Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w klasach IV (z języka polskiego i matematyki)
ˇ <<< Zajęcia rozwijające dla uczniów klas I IV
Kierownik Projektu: Bożena Dziekońska
Asystent Projektu: Agnieszka Targ
Księgowa Projektu : Krystyna Kowalewska
Obsługa Prawna Projektu: Dariusz Wąsowski
Pedagog Projektu : Katarzyna Witkowska
Prowadzący zajęcia : zajęcia zintegrowane -wyrównawcze - semestr I i II
ˇ Bożena Gronostajska - klasy I
ˇ Ewa Białucha - klasy II
ˇ Katarzyna Tramp- klasy III
ˇ Halina Domaszewska klasy III
Prowadzący zajęcia : zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze - semestr I i II
ˇ Anna Greloch język polski klasy IV
ˇ Tomasz Chojnowski- matematyka klasy IV
Prowadzący zajęcia : zajęcia rozwijające semestr I
ˇ Bożena Gronostajska
- zajęcia adaptacyjne w klasach I Radosny Pierwszak
ˇ Małgorzata Glińska
-zajęcia rekreacyjno sportowe w klasach III i IV - Rekreacyjny Bakcylek
ˇ Grażyna Nowicka
- zajęcia komputerowe w klasach III i IV
Prowadzący zajęcia : zajęcia rozwijające semestr II
ˇ Małgorzata Glińska
- zajęcia regionalne w klasach II - Moja wielka osobowoć w mojej małej ojczyźnie
ˇ Małgorzata Szlendak
- zajęcia teatralne w klasach III i IV Młodzi artyści prezentują
ˇ Grażyna Dardzińska
- zajęcia komputerowe w klasach I II
________________________________________
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE MĄDRA GŁÓWKA
§ 1
Postanowienia ogólne
1) Regulamin określa warunki uczestnictwa w projekcie Mądra Główka współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach., Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakoci usług edukacyjnych.
2) Projekt Mądra Główka realizowany jest przez Szkołę Podstawową Nr 9 w Łomży, ulica Księżnej Anny18 , 18-400 Łomża, na podstawie umowy UDA POKL.09.01.02-20-470/10-00 zawartej w dniu 10 września 2010roku pomiędzy wnioskodawcą Miastem Łomża/ Szkołą Podstawową Nr 9 w Łomży, a Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego pełniącym rolę Instytucji Pośredniczącej.
3) Działania realizowane są na terenie Miasta Łomża na rzecz beneficjentów ostatecznych uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 9 w Łomży z klas I- IV spełniających warunki uczestnictwa określone w § 5.
4) Realizację projektu zaplanowano od 1września 2010 roku do 30 czerwca 2011roku.
5) Ogólny nadzór nad realizacją projektu pozostaje w gestii Prezydenta Miasta Łomża
§ 2
Słownik pojęć
Użyte w niniejszym regulaminie pojęcia oznaczają:
1) Projekt- projekt Mądra Główka opracowany realizowany j przez Szkołę Podstawową Nr 9 w Łomży, na podstawie umowy UDA POKL.09.01.02-20-470/10-00 zawartej w dniu 10. 09. 2010r pomiędzy wnioskodawcą Miastem Łomża/ Szkołą Podstawową Nr 9 w Łomży a Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego pełniącym rolę Instytucji Pośredniczącej;
2) Realizator projektu Szkoła podstawowa Nr 9 w Łomy;
3) Beneficjent Ostateczny/uczestnik uczeń Szkoły Podstawowej Nr 9 w Łomży z klas I- IV, zakwalifikowany zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie będąca uczniem bezpośrednio korzystający z wdrażanej pomocy w ramach projektu;
4) EFS- Europejski Fundusz Społeczny;
5) PO KL Program Operacyjny Kapitał Ludzki;
a) przekazanie nauczycielom i rodzicom warunków udziału uczniów w projekcie,
b) wychowawcy kl. I-IV dokonają zgłoszeń uczniów uwzględniając ustalone kryteria/ w oparciu o ankiety zgłoszeniowe wypełnione przez wychowawców klas II, III, IV, w oparciu o ankiety zgłoszeniowe wypełnione przez wychowawców klas I uwzględniające wyniki diagnozy wstępnej w klasach I
c) ustalenie wstępnych list uczestników projektu
d) uzyskanie pisemnej zgody rodziców potwierdzające uczestnictwo dziecka w projekcie - w przypadku braku zgody przewidziane są i indywidualne konsultacje,
e) utworzenie ostatecznej listy uczestników ,
f) zatwierdzenie listy przez kierownika projektu,
g) utworzenie list rezerwowych.
1) PO KL Program Operacyjny Kapitał Ludzki;
6) Biuro projektu Szkoła Podstawowa Nr 9 w Łomży,
ulica Księżnej Anny18, 18-400 Łomża,
sekretariat, tel. (086) 218 82 46, tel./fax (086) 2186145
e- mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.,
strona internetowa: www.sp9lomzaeasyisp.pl;
7) Zespół zarządzający projektem osoby pełniące funkcję: kierownika projektu, asystenta kierownika, księgowego projektu w realizowanym Projekcie.
§ 3
Założenia projektu
1) Celem projektu jest poprawa wyników nauczania w zakresie kompetencji kluczowych 30 dziewcząt i 50 chłopców Szkoły Podstawowej Nr 9 w Łomży.
2) Realizacja Projektu obejmuje zorganizowanie dla uczniów cyklu zajęć pozalekcyjnych ukierunkowanych na; podniesienie umiejętności kluczowych w czytaniu, pisaniu i rozumieniu, podwyższeniu poziomu liczenia i rozwiązywania problemów matematycznych, zmianę postawy pasywnej na aktywną do obowiązków szkolnych, rozwijaniu umiejętnoci wykorzystania technik informacyjnych i innych źródeł do samodzielnego zdobywania wiedzy oraz wykorzystania ich w praktyce.
3) Projekt obejmuje wsparcie poprzez uczestnictwo w następujących zajęciach:
a. Zajęcia zintegrowane wyrównawcze w klasach I-III (3a) - 9 grup, 1h lekcyjna w tygodniu,
b. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (3b) -3gr. uczniów klas IV - 1h lekcyjna w tygodniu z języka z polskiego i 1h lekcyjna w tygodniu z matematyki,
c. Zajęcia rozwijające dla uczniów klas I IV (3c)- zajęcia adaptacyjne Radosny Pierwszak- kl. I, zajęcia komputerowe kl. I-II, zajęcia komputerowe kl. III-IV, zajęcia regionalne Moja wielka osobowość w mojej małej ojczyźnie, zajęcia rekreacyjno- sportowe - kl. III-IV, zajęcia teatralne Młodzi artyści prezentują kl. III-IV - 2h lekcyjne w tygodniu w I lub II semestrze.
4) Wszyscy zakwalifikowani uczestnicy biorą udział w zajęciach 3a i 3b. Każdy uczestnik ma możliwość uczestniczenia w 1 rodzaju zajęć z 3c.
5) Zajęcia będą się odbywały w salach lekcyjnych realizatora projektu.
6) Zajęcia zostaną zrealizowane poza zajęciami lekcyjnymi w dniach od poniedziałku do piątku uwzględniając plan lekcji obowiązujący w szkole w I semestrze i II semestrze , zmianowość w nauczaniu zintegrowanym .
7) Zajęcia poprowadzą nauczyciele z kwalifikacjami wyłonieni w ramach naboru kadry dydaktycznej.
8) Nauczyciele biorący udział w Projekcie, zostaną wyposażeni w materiały ujęte w szczegółowym budżecie projektu - w ramach realizowanych zajęć.
§ 4
Zasady rekrutacji
1) Rekrutację uczestników projektu prowadzić będzie komisja rekrutacyjna powołana przez kierownika projektu
2) Komisja rekrutacyjna pracuje od 15 września 2010roku do 31 maja 2011roku.
3) Rekrutacja odbędzie się w terminie od 15 do 30 września 2010r w zakresie zajęć określonych w § 3, ust. 3.
4) W trakcie rekrutacji wyłonionych zostanie 80 uczestników (30 dziewcząt,50 chłopców) projektu w zakresie określonym w § 3 ust. 3.
5) Rekrutacja uczestników do Projektu odbywać się będzie zgodnie z zasadą równych szans liczba dziewcząt i chłopców uczestniczących w projekcie wynika z istniejących proporcji między ilością dziewcząt i chłopców wymagających wzmożonego wsparcia edukacyjnego.
6) Procedura rekrutacji obejmuje następujące etapy:
a) przekazanie nauczycielom i rodzicom warunków udziału uczniów w projekcie,
b) wychowawcy kl. I-IV dokonają zgłoszeń uczniów uwzględniając ustalone kryteria/ w oparciu o ankiety zgłoszeniowe wypełnione przez wychowawców klas II, III, IV, w oparciu o ankiety zgłoszeniowe wypełnione przez wychowawców klas I uwzględniające wyniki diagnozy wstępnej w klasach I
c) ustalenie wstępnych list uczestników projektu
d) uzyskanie pisemnej zgody rodziców potwierdzające uczestnictwo dziecka w projekcie - w przypadku braku zgody przewidziane są i indywidualne konsultacje,
e) utworzenie ostatecznej listy uczestników ,
f) zatwierdzenie listy przez kierownika projektu,
g) utworzenie list rezerwowych.
§ 5
Warunki uczestnictwa w Projekcie
1. W Projekcie mogą uczestniczyć uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 9 w Łomży z klas I - IV spełniający kryteria określone przez komisję rekrutacyjną i uzyskania pisemnej zgody rodzica lub opiekuna prawnego .
2. Kryteria uczestnictwa.
a) niskie i bardzo niskie wyniki w nauce / w zakresie kompetencji kluczowych wymienionych w celach szczegółowych/oceny cząstkowe , opisowe, w klasach II-IV oraz na podstawie diagnozy wstępnej przeprowadzonej w IX 2010roku w klasach I,
b) trudna sytuacja ekonomiczno społeczna rodziny ucznia-rodzice nie są w stanie pomoc dziecku, są w trudnej sytuacji materialnej,
c) deficyty utrudniające czytanie, pisanie, liczenie rozwiązywanie problemów potwierdzone opinią Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej.
3. Podstawowym kryterium są niskie i bardzo niskie wyniki w nauce, kolejne stanowią kryterium dodatkowe- spełnienie 1 kwalifikuje na zajęcia.
4. W przypadku jednoczesnego spełnienia kryteriów uczestnictwa przez większą liczbę osób, niż jest to przewidziane w Projekcie, o przyjęciu do Projektu decydować będzie komisja rekrutacyjna po uwzględnieniu warunków uczestnictwa opisanych w ust.1 i po uzyskaniu pisemnej zgody rodzica lub opiekuna prawnego.
§ 6
Uprawnienia i obowiązki Beneficjenta Ostatecznego Projektu
1) Każdy z uczestników ma prawo do:
a) udziału w zajęciach pozalekcyjnych, na które został zakwalifikowany,
b) korzystania podczas zajęć, z materiałów i pomocy dydaktycznych zakupionych na potrzeby projektu,
c) otrzymania dyplomu uczestnictwa zajęciach 3c Projektu,
d) opuszczenia maksymalnie 30% godzin zajęć określonych w § 3 ust. 3, w których uczestniczy,
e) każdy uczestnik ma prawo do nieodpłatnego udziału w Projekcie.
2) Każdy uczestnik zobowiązany jest do:
a) aktywnego, systematycznego udziału w zajęciach na które został zakwalifikowany; potwierdzonego listą obecnoci na zajęciach pozalekcyjnych /dziennik/,
b) przedstawiania pisemnego usprawiedliwienia potwierdzonego przez rodzica lub opiekuna prawnego w przypadku nieobecnoci na zajęciach,
c) wypełnienia dokumentów( sprawdziany kompetencji, ankiety) służących bezpośrednio monitoringowi, kontroli i ewaluacji Projektu w czasie jego trwania oraz po zakończeniu,
d) stosowania się do poleceń i wskazówek prowadzącego zajęcia, koordynatora Projektu oraz osób realizujących poszczególne zadania wynikające z Projektu,
e) dbania o materiały powierzone,
f) bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalsze uczestnictwo w Projekcie,
g) konsultacji z pedagogiem projektu.
§ 7
Zasady rezygnacji z udziału w Projekcie
1) Uczestnik projektu ma prawo do rezygnacji z udziału w Projekcie, gdy rezygnacja zostanie pisemni zgłoszona przez rodziców lub opiekunów prawnych do Kierownictwa Projektu lub Biura projektu na 7 dni przed rozpoczęciem zajęć bez podania przyczyn.
2) W trakcie realizacji Projektu rezygnacja uczestnika z udziału w Projekcie jest dopuszczalna w przypadkach uzasadnionych zdarzeniem losowym lub chorobą i wymaga usprawiedliwienia w formie pisemnego oświadczenia o przyczynie rezygnacji, złożonego w ciągu 7-miu dni od momentu zaistnienia wskazanych przyczyn przez rodzica lub opiekuna prawnego.
3) W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności przekraczających więcej niż 30% zrealizowanych zajęć, Realizator Projektu ma prawo usunąć uczestnika z grupy. Informując o tym w formie pisemnej rodziców lub opiekunów prawnych uczestnika.
4) W celu zapewnienia ciągłej i pełnej obsady grup, Realizator Projektu przewiduje utworzenie list rezerwowych uczestników list dziewcząt i chłopców.
5) W przypadku rezygnacji uczestnika lub usunięcia z Projektu jego miejsce zajmuje pierwsza osoba z list rezerwowych decyzję podejmuje komisja rekrutacyjna.
6) Realizator Projektu zastrzega sobie prawo skreślenia Beneficjenta Ostatecznego z listy uczestników Projektu w przypadku naruszenia przez niego niniejszego regulaminu.
7) W przypadku rezygnacji lub skreślenia Beneficjenta Ostatecznego z udziału w Projekcie, Realizator Projektu może żądać od niego zwrotu przekazanych materiałów dydaktycznych lub ich równowartości pieniężnej.
§ 8
Zasady monitoringu i kontroli
1) Uczestnicy projektu podlegają procesowi monitoringu i ewaluacji.
§ 9
Postanowienia końcowe
1) Beneficjent Ostateczny zobowiązany jest do przestrzegania i stosowania postanowień niniejszego regulaminu.
2) Kwestie nie uregulowane w niniejszym regulaminie rozstrzygane są przez Kierownika projektu w porozumieniu z opiekunem projektu z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, po zasięgnięciu opinii prawnej.
3) Ostateczna interpretacja zapisów regulaminu, w oparciu o stosowne dokumenty programowe dotyczące wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki należy do Miasta Łomża jako wnioskodawcy Projektu w porozumieniu z Samorządem Województwa Podlaskiego - pełniącym rolę Instytucji Pośredniczącej.
4) Realizator Projektu zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu, o czym poinformuje na stronie internetowej Projektu.
5) Aktualna treść niniejszego regulaminu jest dostępna w Biurze projektu oraz na stronie internetowej Projektu.