Projekt Mądra Główka nr: WND-POKL.09.01.02-20-470/10

realizowany w Szkole Podstawowej nr 9 w Łomży
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX,

Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2
 
Numer i nazwa Priorytetu: IX.
Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
 
Numer i nazwa Działania:
9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty.
Numer i nazwa Poddziałania:
9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.  

Cel projektu
Celem projektu jest poprawa wyników nauczania w zakresie kompetencji kluczowych 30 dziewcząt i 50 chłopców klas  I-IV Szkoły Podstawowej Nr 9 w Łomży

Cele szczegółowe
   - podniesienie umiejętności kluczowych w czytaniu, pisaniu i rozumieniu,
   - podwyższeniu poziomu liczenia i rozwiązywania problemów matematycznych,
   - zmianę postawy pasywnej na aktywną do obowiązków szkolnych,
   - rozwijaniu umiejętności wykorzystania technik informacyjnych i innych źródeł do samodzielnego zdobywania wiedzy oraz wykorzystania ich w praktyce.

Grupa docelowa

ˇ         80 uczniów z klas I -IV  - 30 dziewczynek, 50 chłopców
Działania
Projekt obejmuje wsparcie poprzez uczestnictwo uczniów  w następujących zajęciach:
ˇ      <<< Zajęcia zintegrowane wyrównawcze w klasach I-III  
ˇ      <<< Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze –w klasach IV (z języka polskiego i matematyki)
ˇ      <<< Zajęcia rozwijające dla uczniów klas I –IV 

Kierownik Projektu:                        Bożena Dziekońska
Asystent Projektu:                           Agnieszka Targ
Księgowa Projektu :                        Krystyna Kowalewska
Obsługa Prawna Projektu:             Dariusz Wąsowski
Pedagog Projektu :                          Katarzyna Witkowska

Prowadzący zajęcia : zajęcia zintegrowane -wyrównawcze - semestr I i II

ˇ         Bożena Gronostajska  - klasy I
ˇ         Ewa Białucha  - klasy II
ˇ         Katarzyna Tramp- klasy III
ˇ         Halina Domaszewska – klasy III

Prowadzący zajęcia : zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze - semestr I i II

ˇ         Anna Greloch – język polski klasy IV
ˇ         Tomasz Chojnowski- matematyka klasy IV

Prowadzący zajęcia : zajęcia rozwijające semestr I

ˇ         Bożena Gronostajska
- zajęcia adaptacyjne w klasach  I – Radosny Pierwszak
ˇ          Małgorzata Glińska
-zajęcia rekreacyjno sportowe w klasach III i IV - Rekreacyjny Bakcylek
ˇ         Grażyna Nowicka
- zajęcia komputerowe  w klasach III i IV
Prowadzący zajęcia : zajęcia rozwijające semestr II
ˇ         Małgorzata Glińska
- zajęcia regionalne w klasach II -  Moja wielka osobowoœć w mojej małej ojczyźnie
ˇ         Małgorzata Szlendak
 -  zajęcia teatralne w klasach III i IV – Młodzi artyści prezentują
ˇ         Grażyna Dardzińska
- zajęcia komputerowe w klasach I – II


________________________________________

REGULAMIN REKRUTACJI  I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE MĄDRA GŁÓWKA

§ 1

Postanowienia ogólne
1)      Regulamin określa warunki uczestnictwa w projekcie Mądra Główka współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach., Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakoœci usług edukacyjnych.                                                                                    
2)      Projekt Mądra Główka realizowany jest przez Szkołę Podstawową Nr  9  w Łomży, ulica Księżnej Anny18 , 18-400 Łomża, na podstawie umowy  UDA –POKL.09.01.02-20-470/10-00 zawartej w dniu  10 września  2010roku pomiędzy wnioskodawcą –Miastem Łomża/ Szkołą Podstawową  Nr 9  w Łomży, a Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego pełniącym rolę Instytucji Pośredniczącej.
3)      Działania realizowane są na terenie Miasta Łomża na rzecz beneficjentów ostatecznych – uczniowie  Szkoły Podstawowej Nr 9  w Łomży z klas I- IV spełniających warunki uczestnictwa określone w § 5.
4)      Realizację projektu zaplanowano  od 1września 2010  roku do 30 czerwca 2011roku.
5)      Ogólny nadzór nad realizacją projektu pozostaje w gestii Prezydenta Miasta Łomża

§ 2

Słownik pojęć
Użyte w niniejszym regulaminie pojęcia oznaczają:
1)      Projekt- projekt Mądra Główka  opracowany realizowany j przez Szkołę Podstawową Nr  9  w Łomży,  na podstawie umowy UDA –POKL.09.01.02-20-470/10-00  zawartej w dniu  10. 09. 2010r pomiędzy wnioskodawcą –Miastem Łomża/ Szkołą Podstawową  Nr 9  w Łomży a Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego pełniącym rolę Instytucji Pośredniczącej;
2)      Realizator projektu –Szkoła podstawowa Nr 9 w Łomy;
3)     Beneficjent Ostateczny/uczestnik uczeń Szkoły Podstawowej Nr 9 w Łomży z klas  I- IV, zakwalifikowany zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie będąca uczniem bezpośrednio korzystający z wdrażanej pomocy w ramach projektu;
4)      EFS- Europejski Fundusz Społeczny;
5)      PO KL Program Operacyjny Kapitał Ludzki;
a)       przekazanie nauczycielom i rodzicom warunków udziału uczniów w projekcie,
b)      wychowawcy kl. I-IV dokonają zgłoszeń uczniów uwzględniając ustalone kryteria/ w oparciu o ankiety zgłoszeniowe wypełnione przez wychowawców klas II, III, IV, w oparciu o ankiety zgłoszeniowe wypełnione przez wychowawców klas I uwzględniające wyniki diagnozy wstępnej w klasach I
c)       ustalenie wstępnych list uczestników projektu
d)      uzyskanie pisemnej zgody rodziców potwierdzające uczestnictwo dziecka w projekcie - w przypadku braku zgody przewidziane są i indywidualne konsultacje,
e)       utworzenie ostatecznej listy uczestników ,
f)        zatwierdzenie listy przez kierownika projektu,
g)   utworzenie list rezerwowych.
1)      PO KL Program Operacyjny Kapitał Ludzki;
6)      Biuro projektu Szkoła Podstawowa Nr 9 w Łomży,
ulica Księżnej Anny18, 18-400 Łomża,
sekretariat, tel. (086) 218 82 46, tel./fax (086) 2186145
e- mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
strona internetowa: www.sp9lomzaeasyisp.pl;
7)      Zespół zarządzający projektem osoby pełniące funkcję: kierownika projektu, asystenta kierownika, księgowego projektu w realizowanym Projekcie.

§ 3

Założenia projektu
1)      Celem projektu jest poprawa wyników nauczania w zakresie kompetencji kluczowych 30 dziewcząt i 50 chłopców Szkoły Podstawowej Nr 9 w Łomży.
2)      Realizacja Projektu obejmuje zorganizowanie dla uczniów  cyklu zajęć pozalekcyjnych ukierunkowanych na; podniesienie umiejętności kluczowych w czytaniu, pisaniu i rozumieniu, podwyższeniu poziomu liczenia i rozwiązywania problemów matematycznych, zmianę postawy pasywnej na aktywną do obowiązków szkolnych, rozwijaniu umiejętnoœci wykorzystania technik informacyjnych i innych źródeł do samodzielnego zdobywania wiedzy oraz wykorzystania ich w praktyce.
3)      Projekt obejmuje wsparcie poprzez uczestnictwo w następujących zajęciach:
a.      Zajęcia zintegrowane wyrównawcze w klasach I-III (3a) - 9 grup, 1h lekcyjna w tygodniu,
b.     Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (3b) -3gr. uczniów klas IV - 1h lekcyjna w tygodniu  z języka z polskiego i 1h lekcyjna w tygodniu  z matematyki,
c.      Zajęcia rozwijające dla uczniów klas I –IV (3c)- zajęcia adaptacyjne Radosny Pierwszak- kl. I, zajęcia komputerowe – kl. I-II, zajęcia komputerowe kl. III-IV, zajęcia regionalne Moja wielka osobowość w mojej małej ojczyźnie, zajęcia rekreacyjno- sportowe - kl. III-IV, zajęcia teatralne Młodzi artyści prezentują kl. III-IV - 2h lekcyjne w tygodniu w I lub II semestrze.
4)      Wszyscy  zakwalifikowani uczestnicy biorą  udział  w zajęciach 3a i 3b. Każdy uczestnik ma możliwość uczestniczenia w 1 rodzaju zajęć z 3c.
5)      Zajęcia będą się odbywały w salach lekcyjnych realizatora projektu.
6)      Zajęcia zostaną zrealizowane poza zajęciami lekcyjnymi w dniach od poniedziałku do piątku – uwzględniając  plan lekcji obowiązujący w szkole w I semestrze i II semestrze , zmianowość w nauczaniu zintegrowanym .
7)      Zajęcia poprowadzą nauczyciele z kwalifikacjami wyłonieni w ramach naboru kadry dydaktycznej.
8)      Nauczyciele biorący udział w Projekcie, zostaną wyposażeni w materiały ujęte w szczegółowym budżecie projektu - w ramach realizowanych zajęć.

§ 4

Zasady rekrutacji
1)       Rekrutację uczestników projektu prowadzić będzie komisja rekrutacyjna powołana przez kierownika projektu
2)       Komisja rekrutacyjna pracuje od 15 września 2010roku do 31 maja 2011roku.
3)       Rekrutacja odbędzie się w terminie od 15 do 30 września 2010r w zakresie zajęć określonych w § 3, ust. 3.
4)       W trakcie rekrutacji wyłonionych zostanie 80 uczestników (30 dziewcząt,50 chłopców) projektu w zakresie określonym w § 3 ust. 3.
5)       Rekrutacja uczestników do Projektu odbywać się będzie zgodnie z zasadą równych szans liczba dziewcząt i chłopców uczestniczących w projekcie wynika z istniejących proporcji między ilością dziewcząt i chłopców wymagających wzmożonego wsparcia edukacyjnego.
6)       Procedura rekrutacji obejmuje następujące etapy:
a)       przekazanie nauczycielom i rodzicom warunków udziału uczniów w projekcie,
b)      wychowawcy kl. I-IV dokonają zgłoszeń uczniów uwzględniając ustalone kryteria/ w oparciu o ankiety zgłoszeniowe wypełnione przez wychowawców klas II, III, IV, w oparciu o ankiety zgłoszeniowe wypełnione przez wychowawców klas I uwzględniające wyniki diagnozy wstępnej w klasach I
c)       ustalenie wstępnych list uczestników projektu
d)      uzyskanie pisemnej zgody rodziców potwierdzające uczestnictwo dziecka w projekcie - w przypadku braku zgody przewidziane są i indywidualne konsultacje,
e)       utworzenie ostatecznej listy uczestników ,
f)        zatwierdzenie listy przez kierownika projektu,
g)      utworzenie list rezerwowych.

§ 5


Warunki uczestnictwa w Projekcie
1.       W Projekcie mogą uczestniczyć uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 9 w Łomży z klas I - IV  spełniający kryteria   określone przez komisję rekrutacyjną i uzyskania pisemnej zgody rodzica lub opiekuna prawnego .
2.      Kryteria uczestnictwa.
a)       niskie i bardzo niskie wyniki w nauce / w zakresie kompetencji kluczowych wymienionych w celach szczegółowych/–oceny cząstkowe , opisowe,  w klasach II-IV  oraz na podstawie diagnozy wstępnej przeprowadzonej w IX  2010roku w klasach I,
b)      trudna sytuacja ekonomiczno społeczna rodziny ucznia-rodzice nie są w stanie pomoc dziecku, są w trudnej sytuacji materialnej,
c)       deficyty utrudniające  czytanie, pisanie, liczenie rozwiązywanie problemów potwierdzone opinią Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej.
3.      Podstawowym kryterium są niskie i bardzo niskie wyniki w nauce, kolejne stanowią kryterium dodatkowe- spełnienie 1 kwalifikuje na zajęcia.
4.      W przypadku jednoczesnego spełnienia kryteriów uczestnictwa przez większą liczbę osób, niż jest to przewidziane w Projekcie, o przyjęciu do Projektu decydować będzie komisja rekrutacyjna – po uwzględnieniu warunków uczestnictwa opisanych w ust.1  i po uzyskaniu  pisemnej zgody rodzica lub opiekuna prawnego.

§ 6

Uprawnienia i obowiązki Beneficjenta Ostatecznego Projektu
1)      Każdy z uczestników ma prawo do:
a)       udziału w zajęciach pozalekcyjnych, na które został zakwalifikowany,
b)      korzystania podczas  zajęć, z materiałów i pomocy dydaktycznych zakupionych na potrzeby projektu,
c)       otrzymania dyplomu uczestnictwa zajęciach 3c Projektu,
d)      opuszczenia maksymalnie 30% godzin zajęć określonych w § 3 ust. 3, w których uczestniczy,
e)       każdy  uczestnik  ma prawo do nieodpłatnego udziału w Projekcie.
2)      Każdy uczestnik  zobowiązany jest do:
a)       aktywnego, systematycznego udziału w zajęciach na które został zakwalifikowany; potwierdzonego  listą obecnoœci na zajęciach pozalekcyjnych /dziennik/,
b)       przedstawiania pisemnego usprawiedliwienia potwierdzonego przez rodzica lub opiekuna prawnego w przypadku nieobecnoœci na zajęciach,
c)      wypełnienia dokumentów( sprawdziany kompetencji, ankiety) służących bezpośrednio monitoringowi, kontroli i ewaluacji Projektu w czasie jego trwania oraz po zakończeniu,
d)       stosowania się do poleceń i wskazówek prowadzącego zajęcia, koordynatora Projektu oraz osób realizujących poszczególne zadania wynikające z Projektu,
e)      dbania o materiały powierzone,
f)       bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalsze uczestnictwo w Projekcie,
g)        konsultacji z pedagogiem projektu.

§ 7

Zasady rezygnacji z udziału w Projekcie
1)      Uczestnik projektu ma prawo do rezygnacji z udziału w Projekcie, gdy rezygnacja zostanie pisemni zgłoszona przez rodziców lub opiekunów prawnych do Kierownictwa Projektu lub Biura projektu na 7 dni przed rozpoczęciem zajęć bez podania przyczyn.
2)      W trakcie realizacji Projektu rezygnacja uczestnika z udziału w Projekcie jest dopuszczalna w przypadkach uzasadnionych zdarzeniem losowym lub chorobą i wymaga usprawiedliwienia w formie pisemnego oświadczenia o przyczynie rezygnacji, złożonego w ciągu 7-miu dni od momentu zaistnienia wskazanych przyczyn przez rodzica lub opiekuna prawnego.  
3)      W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności przekraczających więcej niż 30% zrealizowanych zajęć, Realizator Projektu ma prawo usunąć uczestnika z grupy. Informując o tym w formie pisemnej rodziców lub opiekunów prawnych uczestnika.
4)      W celu zapewnienia ciągłej i pełnej obsady grup, Realizator Projektu przewiduje utworzenie list rezerwowych uczestników list dziewcząt i chłopców.
5)      W przypadku rezygnacji uczestnika lub usunięcia z Projektu jego miejsce zajmuje pierwsza osoba z list rezerwowych decyzję podejmuje  komisja rekrutacyjna.
6)      Realizator Projektu zastrzega sobie prawo skreślenia Beneficjenta Ostatecznego z listy uczestników Projektu w przypadku naruszenia przez niego niniejszego regulaminu.
7)      W przypadku rezygnacji lub skreślenia Beneficjenta Ostatecznego z udziału w Projekcie, Realizator Projektu może żądać od niego zwrotu przekazanych materiałów dydaktycznych lub ich równowartości pieniężnej.

§ 8

Zasady monitoringu i kontroli
1)      Uczestnicy projektu podlegają procesowi monitoringu i ewaluacji.

§ 9

Postanowienia końcowe
1)       Beneficjent Ostateczny zobowiązany jest do przestrzegania i stosowania postanowień niniejszego regulaminu.
2)       Kwestie nie uregulowane w niniejszym regulaminie rozstrzygane są przez Kierownika projektu w porozumieniu z opiekunem projektu z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, po zasięgnięciu opinii prawnej.
3)       Ostateczna interpretacja zapisów regulaminu, w oparciu o stosowne dokumenty programowe dotyczące wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki należy do Miasta Łomża jako wnioskodawcy Projektu w porozumieniu z Samorządem Województwa Podlaskiego - pełniącym rolę Instytucji Pośredniczącej.
4)       Realizator Projektu zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu, o czym poinformuje na stronie internetowej Projektu.
5)       Aktualna treść niniejszego regulaminu jest dostępna w Biurze projektu oraz na stronie internetowej Projektu.