Mądra-glówkaW roku szkolnym 2010/11 nasza szkoła uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Od października objęto wsparciem grupę 80 uczniów z klas I- IV w ramach zajęć pozalekcyjnych Mądra Główka.
Celem ich była poprawa wyników nauczania w zakresie kompetencji kluczowych , czyli umiejętności czytania, pisania, liczenia, rozwiązywania problemów, korzystania z technik informacyjnych, a także rozwój zainteresowań i doskonalenie współdziałania w grupie wśród uczniów mających problemy w nauce.

Chcieliśmy, aby nasi wychowankowie w sposób aktywny, ciekawy i bezpieczny spędzili czas po lekcjach. Pod opieką nauczycieli prowadzących różnorodne zajęcia nabywali wiedzę i umiejętności. Oddziaływanie poprzez łączenie nauki z zabawą, stosowanie nowatorskich, aktywizujących metod i form pracy z uczniami oraz wykorzystanie bogatego zestawu pomocy dydaktycznych przyczyniło się do zwiększenia efektywności zajęć. Prowadzący opracowali autorskie programy zajęć, dostosowane do pracy w małych grupach dziewcząt lub chłopców oraz w grupach mieszanych.

              Każdego uczestnika wyposażyliśmy    w bezpłatną wyprawkę (zeszyt, kredki, bloki, ołówek, długopis itp.) oraz zestaw edukacyjny (podręczniki, zeszyty ćwiczeń). Z uzyskanych funduszy zakupiliśmy wiele pomocy dydaktycznych i materiałów piśmienniczych potrzebnych bezpośrednio do prac z dziećmi, sprzęt sportowy, radiomagnetofony, aparat fotograficzny tablicę moderacyjną oraz bindownicę.

              Nieodpłatne zajęcia odbywały się  w salach lekcyjnych naszej szkoły, np. sale komputerowe, sala korekcyjna, galeria, świetlica i inne.

Każdy z uczniów mógł uczestniczyć w dwóch rodzajach zajęć: w zajęciach zintegrowanych wyrównawczych w klasach I-III lub zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych w klasach IV (z języka polskiego i matematyki) oraz w wybranych zajęciach rozwijających. Zajęcia wyrównawcze trwały od września do maja - każda grupa raz w tygodniu po 1godzinie. Łącznie odbyło się 390 godzin. Natomiast zajęcia rozwijające odbywały się w dwóch etapach: od października do stycznia - zajęcia adaptacyjne  Radosny Pierwszak, komputerowe oraz rekreacyjno – sportowe Rekreacyjny bakcylek, a od lutego do maja zajęcia regionalne Moja wielka osobowoœć w mojej małej ojczyźnie, komputerowe oraz teatralne pod nazwą Młodzi artyści prezentują. Odbywały się one raz w tygodniu po 2 godziny. Łącznie przeprowadzono 130 godzin.

________________________________________

WYCIECZKA DO BIAŁOWIEŻY

Dzień 28 maja na długo zapamiętają uczestnicy projektu Mądra Główka z klas I-IV SP Nr 9 w Łomży. W sobotni ranek wspólnie z opiekunami wyruszyli na wycieczkę autokarem do Białowieży - serca Białowieskiego Parku Narodowego.

Wycieczka-Białowieża

Wszystkim dopisywał dobry humor. Program wycieczki obejmował zwiedzanie Muzeum Przyrodniczo-Leśnego. Jest to najnowocześniejsze muzeum przyrodnicze w Polsce. Zastosowane w przekazie informacji rozwiązania multimedialne pozwalają zapoznać się z prezentowanymi zagadnieniami. Posiada ono też wystawy czasowe oraz galerie malarskie i fotograficzne. Podobały się nam bardzo zwierzęta naturalnej wielkości. Zwiedziliśmy również Rezerwat Żubrów, gdzie można zobaczyć dziki, wilki, jelenie, sarny, żubronie (skrzyżowanie żubra z bydłem domowym), tarpany oraz żubry wizytówkę Białowieskiego Parku Narodowego. W czasie wycieczki nie zabrakło  również smakowitej przekąski. Wszyscy z przyjemnością upiekliśmy w ognisku pyszne kiełbaski. Trochę zmęczeni, lecz w dobrych nastrojach wróciliśmy do Łomży. Miłym wspomnieniem wyjazdu są liczne zdjęcia oraz zakupione pamiątki.
________________________________________

WYJŚCIE DO TEATRU LALKI I AKTORA W ŁOMŻY

Dnia 13 I 2011 r. uczniowie biorący udział w zajęciach pozalekcyjnych projektu Mądra Główka wraz z opiekunami wybrali się do Teatru Lalki i Aktora w Łomży na przedstawienie pt. Kominiarczyk”, opartym na motywach baśni Guzik do szczęścia czeskiego poety Jiri Wolkera.
    Sztuka opowiadała o małym chłopcu, który chce odnaleŸć swoje miejsce w świecie, a przede wszystkim szczęście. Przysłowiowym symbolem szczęścia jest guzik, którego mu brakuje. Spotyka różne postaci m.in. dziewczynkę. Podczas zabawy jego przyjaciółka gubi guzik, który dla chłopca jest szczęściem.
    Spektakl zawierał bogactwo metafor i symboli. Pozostawił uczniom prawo do swojej interpretacji oraz dał obszerny materiał do przemyœleń na temat własnego świata wartości.
    Po obejrzeniu przedstawienia uczniowie poszli na wieżę teatru,  z której mogli podziwiać piękne widoki łomżyńskiej ziemi. Następnie udali się do pracowni plastyczno - technicznej. Pani Dorota Prusaczyk opowiedziała o etapach tworzenia kostiumów, lalek i scenografii. Zapoznała uczniów z narzędziami pracy. Pokazała szkice i projekty scenografii. Końcowym etapem integracyjnej wycieczki był słodki poczęstunek w teatralnej kawiarence.
    W drodze powrotnej z teatru trwały dyskusje na temat przedstawienia, które bardzo się spodobało uczestnikom. To wyjście dostarczyło wielu wrażeń oraz uwrażliwiło na sztukę.
________________________________________

Dzień Sportu

20stycznia na terenie szkoły/galeria/ odbył się Dzień Sportu zorganizowany przez panią Małgorzatę Glińską i uczestników zajęć rekreacyjno sportowych. Przeznaczony był dla wszystkich uczestników  projektu .W trakcie odbywały się zawody. Rywalizacja wzbudzała duże emocje.
________________________________________

SPOTKANIE PODSUMOWUJĄCE PROJEKT w czerwcu

Wezmą w nim udział wszyscy uczestnicy zajęć, ich rodzice, prowadzący zajęcia i zaproszeni goście. Uczestnicy Projektu otrzymają na pamiątkę płytę CD ze zdjęciami i Numer specjalny gazetki szkolnej w całości poświęcony Mądrej Główce. Podczas ostatnich zajęć uczestnicy otrzymają pamiątkowe dyplomy Spotkanie zakończy poczęstunek.

EFS-1 EFS-2

 

Wszystkim uczestnikom projektu Mądra Główka należą się wielkie podziękowania.
Dzięki Waszemu zaangażowaniu, drodzy Uczniowie, odbywały się bardzo ciekawe zajęcia, poprzez które wielu z Was mogło poprawić swoje wyniki w nauce i pożytecznie spędzić czas.
Życzymy wspaniałych wakacji pełnych niezapomnianych wrażeń oraz sukcesów w nauce w nowym roku szkolnym.
Personel Projektu